Greenhouse Academy voor Fontys studenten

15-02-2022

Greenhouse Academy

Studenten van de opleiding Fontys Commerciële Economie krijgen een exclusieve training van digital marketing bureau Greenhouse. De Eindhovense studenten volgen hiervoor het komende semester de zogenaamde Greenhouse Academy. Op deze manier biedt Fontys met een verdieping in onderwijs met de kennis van een partner als Greenhouse. De training start dinsdag 15 februari.

Gedurende een semester volgt een groep Commerciële Economie-studenten de Greenhouse Academy. Iedere dinsdagochtend krijgen ze een intensieve training door een ervaren Greenhouse medewerker. Onderwerpen zijn hierbij onder andere Search Engine Advertising (SEA), social media, analytics en strategie. In de middag zetten studenten de opgedane skills direct in bij een actuele praktijkcasus. Hierbij worden ze bijgestaan door coaches van hun eigen opleiding.

Bijdragen aan het onderwijs van de toekomst

“Voor de opleiding Commerciële Economie is samenwerking met werkveldpartners enorm belangrijk,” vertelt relatiemanager Wim van Dooren. “Studenten worden bij Fontys klaargestoomd voor het constant in beweging zijnde werkveld van digital marketing. Maar wat vandaag de dag nog actueel is, is morgen wellicht al verleden tijd. Dat schreeuwt om een nauwe samenwerking met een grote speler in de wereld van digital marketing. En Greenhouse – eveneens gevestigd in Eindhoven – is zo’n speler.”

Ook Greenhouse is blij met deze samenwerking. “Natuurlijk willen we graag investeren in de generatie digital marketeers van de toekomst. Maar wij zien het ook als onze maatschappelijke rol om bij te dragen aan het onderwijs van de toekomst. Vanuit onze ervaring in de praktijk kunnen we het onderwijs helpen verdiepen en vernieuwen. Met de inzet van Greenhouse Academy dragen we graag ons steentje bij,” aldus Tim Deynen, Head of Labs & Partnerships bij Greenhouse.

Samen met het werkveld

Voor Fontys Hogeschool Economie en Communicatie, waar de opleiding Commerciële Economie onder valt, staat samenwerking met het bedrijfsleven sowieso hoog op de agenda. Van Dooren: “Voor ons is het belangrijk om aansprekend onderwijs te verzorgen, gericht op de praktijk.”  De hogeschool heeft hiervoor een partnerprogramma met een groot aantal bedrijven opgezet. “Denk bijvoorbeeld ook aan DHL, heel interessant voor bedrijfskunde studenten. Of aan Markteffect als werkveldpartner op het gebied van marktonderzoek. En natuurlijk is Swinkels Family Brewers een aansprekend bedrijf voor al onze studenten”.

Van Dooren: “We willen niet pas ná de 4 jaar studie gaan samenwerken met bedrijven. We willen juist het onderwijs verdiepen met hun kennis. Ook voor bedrijven is het op deze manier interessant: ze kunnen zich niet alleen als werkgever profileren, maar ook als klant, als opdrachtgever of als leverancier. Een student leert zo een bedrijf veel beter kennen”.